مقالات

ارزش های سازمان چیست؟

فرهنگ و ارزش های سازمانی

 

مدیر پوینت : ارزیابی ارزش‌های یک سازمان می‌تواند کمک کند تا بدانید چه چیزی برای شرکت مهم است و کار کردن برای شرکت‌هایی که ارزش‌های آنها با ارزش‌های ما همخوانی دارد، می‌تواند به ما کمک کند احساس رضایت و انگیزه نمائیم.

 

 

درباره خلاقیت در بازاریابی

 

وقتی با شرکتی با ارزش‌های مشابه درگیر می‌شوید، می‌تواند به ما کمک کند تا در جهت اهداف مشترک خود تلاش نمائیم. در این مقاله از سایت مدیر پوینت ارزش‌های سازمانی، مزایای آن‌ها و برخی از رایج‌ترین انواع ارزش‌ها برای سازمان‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

وضع ارزش های سازمانی

 

ارزش های سازمانی، باورها و اصولی هستند که کسب و کار را به جلو می برند. این ایده‌های انتزاعی نحوه تفکر و عمل افراد در سازمان را در هر کاری که انجام می‌دهند راهنمایی می‌کنند و حتی ممکن است الهام بخش ایجاد شرکت باشند.

 

مدیران همچنین ممکن است ارزش های سازمان خود را قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه عملکرد و توسعه شرکت یا بخش خود در نظر بگیرند. از آنجایی که ارزش‌های سازمانی فرهنگ سازمانی را شکل می‌دهند، مدیران استخدام به دنبال افرادی می‌گردند که در ارزش‌های شرکتشان سهیم باشند. آنها همچنین انتظار دارند که کارکنان برای دستیابی به اهداف شرکت و حفظ فرهنگ شرکت بر اساس ارزش های سازمان تلاش نمایند.

 

مزایای ارزش های سازمانی

 

درست مانند ارزش‌های شخصی، ارزش‌های سازمانی نیز می‌توانند به شکل‌دهی هویت کسب‌وکار کمک کنند.

نمونه ارزش های سازمانی

 

ارزشهای سازمانی و تصمیم گیریها

 

درک ارزش های سازمان می تواند به افراد در سراسر کسب و کار کمک کند تا تصمیماتی را اتخاذ کنند که با آنچه شرکت مطرح

می کند، هماهنگ باشد.

ارزشهای سازمان و کارکنان:

 

درک ارزش‌های سازمان به کارکنان کمک می‌کند تا بدانند وقتی نماینده کسب‌وکار هستند چگونه باید رفتار کنند.

متمایز کردن کسب‌وکارها از رقبا:

 

ارزش‌های سازمان به کارکنان و مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بفهمند چگونه یک کسب‌وکار با سایرین در همان صنعت متفاوت است.

جذب استعداد و ارزش ها ی سازمان

افراد هنگام جستجوی کار به دنبال شرکت‌هایی می‌گردند که ارزش‌های آنها با ارزش‌های خودشان همخوانی داشته باشد، بنابراین ترویج ارزش‌های سازمانی می‌تواند یک تکنیک عالی برای استخدام باشد.

جذب شرکای تجاری

کسب‌وکارها نیز مانند کارمندان مایل هستند با سایر سازمان‌هایی که ارزش‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند، کار کنند.

رابطه فروش و ارزشهای سازمان

 

مصرف‌کنندگان اغلب از کسب‌وکارهایی که با ارزش هایشان هماهنگ حمایت میکنند بنابراین ترویج ارزش‌های سازمانی می‌تواند یک تکنیک فروش قدرتمند باشد.

انواع ارزش ها برای یک سازمان

سازمان‌ها معمولاً ارزش‌های مختلفی دارند تا به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کنند. اتخاذ یک رویکرد گسترده، به جای تمرکز بر یک نوع ارزش، به کسب و کارها کمک می کند تا موفق شوند و شرکتی باچهره خوبی باشند.

بیشتر شرکت‌ها بر روی چند ارزش تمرکز می‌کنند که کارکنان و عموم مردم می‌توانند آن‌ها را به خاطر بسپارند. برای مثال، انتخاب پنج ارزش به کارمندان کمک می کند تا بر حفظ ارزش هایی که برای شرکتشان مهم است تمرکز کنند.

توجه داشته باشید که ارزش‌های برخی سازمان‌ها ممکن است به چند دسته باشد به عنوان مثال، پاسخگویی می تواند هم ارزش بازار و هم ارزش مالی باشد. دلیل آن این است که یک شرکت پاسخگو به معنای پاسخگو بودن به مصرف کنندگان و سهامداران است.

ارزش های سازمانی شرکت

 

ارزش‌های سرپرستی شرکت نشان‌دهنده تعهد به استفاده مسئولانه از منابع است. هدف این ارزش ها این است که با اتخاذ تصمیماتی که نشان دهنده احترام به محیط زیست و مردم آن است که میتواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند. نمونه هایی از ارزش های مباشرت شرکتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

 

اهداف ایونت در بازاریابی

 

توجه
پایداری
  اخلاق
 شهروندی متعهدانه

حفظ این ارزش ها ممکن است شرکت ها را به انجام اقدامات زیر سوق دهد:

 

پرداخت حقوق عادلانه به کلیه کارکنان و پیمانکاران
اطمینان ایمنی کار برای همه کارکنان
همکاری با یک طراح برای کاهش ردپای کربن در تمام دفاتر

 

نکته : رد پای کربن مفهومی است که برای تعیین کمیت تأثیر یک فعالیت، یک فرد یا یک کشور، بر تغییرات آب‌وهوا استفاده می‌شود.

جایگزینی های پلاستیکی یکبار مصرف در شاخه ها با کاغذهای زیست تخریب پذیر

ارزش های بازار

 

ارزش های بازار به کسب و کارها کمک می کند تا خواسته ها و نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند. این ارزش ها به نحوه فروش و تبلیغ محصولات و خدماتشان مربوط می شود. نمونه هایی از ارزش های بازار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

تجربه ی مشتری
فراگیری و نمایندگی
کیفیت
صداقت
مسئوليت

حفظ این ارزش ها ممکن است شرکت ها را به انجام اقدامات زیر سوق دهد:

برآوردن یا فراتر از انتظارات مشتری با هر تعامل
تست کامل تمام محصولات
رسیدگی به شکایات مشتریان به موقع
گزارش های شرکت ناشر در وب سایت شرکتی

 

فرسایش کارمندان در کسب و کار ها

 

 

ارزش های مالی

ارزش‌های مالی به روشی که کسب‌وکارها پول خود را مدیریت می‌کنند مربوط می‌شود. این ارزش‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا با افزایش سود و اطمینان از اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند، ذینفعان را خوشحال کنند. چند نمونه از ارزش های مالی عبارتند از:

ثبات اقتصادی
نتیجه گرایی
بهبود مستمر سازمان

حفظ این ارزش ها ممکن است شرکت ها را به انجام اقدامات زیر سوق دهد:

بودجه بندی می کند تا همه بخش ها بفهمند چه چیزی را می توانند خرج کنند.

تهیه گزارش های مالی ماهانه برای نظارت بر جریان نقدی و نتایج مالی.

اهدای بخشی از سود به موسسات خیریه محلی.

ارزش های تیمی

ارزش های تیم به نحوه کار و تعامل کارکنان مربوط می شود. اغلب افراد خارج از کسب و کار از این ارزش‌ها بی‌اطلاع هستند، اما این ارزش‌ها نقش مهمی در تعریف فرهنگ سازمانی یک کسب‌وکار دارند. چند نمونه از ارزش های تیم عبارتند از:

یادگیری
شور
سرگرم کننده
تعادل
همکاری

حفظ این ارزش ها  نیز ممکن است شرکت ها را به انجام اقدامات زیر سوق دهد:

 

معرفی رویدادهای اجتماعی منظم برای کارکنان، مانند ناهار هفتگی یا نوشیدنی های آخر ماه
اجرای برنامه های آموزشی که می تواند به کارکنان در یادگیری مداوم کمک کند
تخصیص پروژه های گروهی که در آن کارکنان آن با دیگران کار می کنند و از مهارت های آنها یاد می گیرند
تشویق کارکنان خود به گرفتن مرخصی سالانه
معرفی شرایط کاری انعطاف پذیر، مانند اجازه دادن به کارمندان برای کار پاره وقت از خانه یا دورکاری تمام وقت

 

مدیران خوب بخوانند

 

 

ارزش های هنری

ارزش های هنری باورهایی هستند که در اطراف تفکر اصیل هستند. حفظ این باورها به کسب و کارها کمک می کند تا خود را متمایز کنند و به طور منحصر به فرد به جلو حرکت کنند. چند نمونه از ارزش های هنری عبارتند از:

خلاقیت
نوآوری
جسارت
اصطلاح
کنجکاوی

حفظ این ارزش ها ممکن است منجر به انجام اقدامات زیر توسط شرکت ها شود:

اختصاص پروژه های گروهی به گونه ای که کارمندان مختلف بتوانند در یافتن راه حل های خلاقانه با یکدیگر همکاری کنند
توانمندسازی همه کارکنان خود برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در جلسات.

برگزاری اتاق‌های فکر سالانه که در آن کارکنان آن می‌توانند به صورت گروهی روی پروژه‌های جدیدی کار کنند که می‌تواند برای کسب‌وکار ارزش‌آور باشد

ثبت نام کارمندان در سمینارها و کنفرانس ها تا بتوانند دیدگاه ها و روش های جدید انجام کارها را بیاموزند
تشویق کارکنان به پذیرش و عبرت گرفتن از شکست، به طوری که آنها احساس راحتی بیشتری می کنند تا ریسک هایی را انجام دهند که می تواند منجر به نوآوری شود.

در ادامه این مقاله سایت مدیر پوینت به مروری گذارای ارزشهای سازمانی یک برند می پردازیم

ارزشهای سازمانی  شرکت سامسونگ

 

سامسونگ یک پیشرو در فناوری است و امکانات جدیدی را برای مردم در همه جا باز می کند. آنها از طریق نوآوری و کشف بی امان، دنیای تلویزیون ها، تلفن های هوشمند، دستگاه های پوشیدنی، تبلت ها، لوازم دیجیتال، سیستم های شبکه، دستگاه های پزشکی، نیمه هادی ها و راه حل های LED را متحول می کنند. سامسونگ همچنین از طریق ابتکارات خانه هوشمند و سلامت دیجیتال ما در فضای اینترنت اشیا پیشرو است.

از زمان تأسیس در سال 1969، سامسونگ به یکی از شرکت‌های فناوری پیشرو در جهان تبدیل شده و به عنوان یکی از 10 برند برتر جهانی شناخته شده است.

 

رابطه شایستگی به شانس و ژنتیک

ماموریت و چشم انداز سامسونگ

سامسونگ از یک فلسفه تجاری ساده پیروی می کند: استعداد و فناوری خود را به ایجاد محصولات و خدمات برتر اختصاص دهد که به جامعه جهانی بهتر کمک می کند. ماموریت سامسونگ این است:

 

حمایت از مردم برای بهترین بودن براساس منابع انسانی و فناوری.
بهترین محصولات و خدمات را ایجاد کنید

تعالی

تمامیت

به جامعه کمک کند

ارزش ها و اصول سامسونگ

مردم

 

تعالی

 

هر کاری که ما در سامسونگ انجام می‌دهیم ناشی از اشتیاق تسلیم ناپذیر برای برتری و تعهد بی‌وقفه برای توسعه بهترین محصولات و خدمات در بازار است.

تغییر دادن

 

همانطور که از زمان تاسیس خود انجام داده‌ایم، چشم‌انداز خود را به آینده معطوف کرده‌ایم و نیازها و تقاضاهای بازار را پیش‌بینی می‌کنیم تا بتوانیم شرکت خود را به سمت موفقیت بلندمدت هدایت کنیم.

 

 

ارزش در سازمان چیست؟

 

 

تمامیت

 

عملکرد به روش اخلاقی پایه و اساس کسب و کار ما است. هر کاری که ما انجام می دهیم توسط یک قطب نمای اخلاقی هدایت می شود که انصاف، احترام به همه ذینفعان و شفافیت کامل را تضمین می کند.

رفاه مشترک

 

سامسونگ متعهد است که در تمام جوامع خود در سراسر جهان به یک شهروند شرکتی مسئولیت پذیر اجتماعی و محیطی تبدیل شود.

سایت مدیر پوینت امید وار است این مقاله مورد استفاده شما خواننده محترم قرار گرفته باشد خوشحال میشویم از نظرات خود ما را مطلع فرمائید.

0

امتیاز کاربر: 4.2 ( 1 نتایج)

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا