استراتژِی های نفوذ در بازار

نفوذ در بازار چیست؟
مدیر پوینت : وقتی از نفوذ در بازار صحبت می کنیم، می تواند به دو معنا باشد. اولین چیز اندازه گیری است با یک مثال میزنیم:
اگر تخمین بزنید که 10000 نفر به محصول شما نیاز دارند و می توانید 2000 واحد از آن را بفروشید، نفوذ شما به بازار 20٪ خواهد بود.
دومین چیزی که نفوذ در بازار می تواند بدان معنا باشد، فعالیت ها و استراتژی هایی است که به افزایش سهم بازار یک محصول کمک می کند. همچنین می تواند شامل فعالیت های تبلیغاتی باشد. درادامه به مروربیشتر موضوع نفوذ در بازار در سایت مدیرر پوینت می پردازیم.
همانگونه که دربالا اشاره شد هر دو تشابه نفوذ بازاریابی برای تجارت مهم هستند زیرا هم نفوذ به بازارها و هم جلب توجه در تعیین موفقیت یک کسب و کار بسیار مهم است.
فرض کنید یک شرکت مراقبت از پوست خط تولید محصولات ارگانیک و گیاهی کاملاً جدید خود را راه اندازی کرده است.
و محصولات آن شامل بالم لب گیاهی، فونداسیون، خط چشم، رنگ لب و بسیاری دیگر می شود.
با این حال، از اندازه 50000 گروه هدف شرکت، تنها 25000 نفر تا کنون محصولات خود را خریداری کرده اند.
شش ماه پس از راه اندازی، شرکت ضریب نفوذ خود را محاسبه می کند و 50٪ خواهد بود.
در حالی که ضریب نفوذ 50% ممکن است یک سطح متوسط در نظر گرفته شود،و این یک نتیجه استثنایی نیست.
بنابراین، این شرکت به یکی دیگر از برندهای معتبر لوازم آرایشی میپیوندد تا با هر خرید رنگ لب، 20 درصد تخفیف بر روی برق
لب نیز ارائه دهد. با این کار تعداد مشتریان به 10000 افزایش می یابد.
این مثالها فقط برای این است که با اجرای رویکرد نفوذ صحیح، نرخ فروش 20 درصد افزایش یافت.
نفوذ در بازار
نفوذ در بازار به میزان نفوذ یک محصول یا خدمات خاص در بازار هدف خود گفته می شود.
همچنین میتواند به این معنی باشد که چگونه یک کسبوکار به یک بازار جدید گسترش مییابد.
همه برندها به دلایل واضح مایلند نرخ نفوذ خوب یا حداقل متوسطی در بازار داشته باشند. نرخ نفوذ بالا به مزایای پولی سریع تبدیل می شود.
درباره خلاقیت در بازاریابی
بنابراین چه زمانی می توان فهمید که آنها نفوذ بالایی در بازار دارند؟ اجازه دهید مثال دیگری در این مقاله بیاوریم.
در سال 2018، نفوذ بازار آمازون در بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده 49٪ بود. این بیشتر از مجموع سه رقیب برتر آن بود! به عبارت ساده، آمازون 5 درصد از کل دلارهای خرده فروشی در سراسر آمریکا را به خود اختصاص می دهد. در همان سال، شرکت دیگری به نام اپل، نرخ نفوذ بازار را بین 15 تا 20 درصد به دست آورد.
در سه ماهه دسامبر، این شرکت 77.3 میلیون آیفون با سهم 19.2 درصدی فروخت.
یک کسب و کار با ضریب نفوذ بالا در بازار از ثروت سریع برخوردار می شود و از اعتبار مداوم برای فروش استفاده می کند.
اما سود واقعی تجربه حرکت رو به جلو و رو به بالا است. مزیت دیگر این است که می توانید قیمت ها را بر اساس رقبای خود تعیین کنید و از دیگران پیروی نکنید.
اهمیت نفوذ در بازار
معرفی نام در بازار یکی از بزرگترین چالش هایی است که یک کسب و کار نوپا با آن مواجه است. وقتی کسب و کاری سعی مینماید وارد فضایی شود که برندهای بزرگ قبلاً خود را در آن بازار تثبیت کردهاند، این وضعیت حتی سختتر میشود.
این جا ،جایی است که استراتژی بازاریابی رشد وارد عمل می شود. اما چگونه
افزایش فروش
یکی از دلایل اصلی که استارت آپ ها از استراتژی های نفوذ در بازار استفاده می کنند، افزایش فروش است.
این استراتژیها میتوانند دریچه ای برای بهبود نتیجه عمل کسب و کار باشند. زیرا می تواند بلافاصله محصولات را به بازار عرضه کند و آنها را برای مخاطبان هدف شما بیشتر نمایان کند.
علاوه بر این، این استراتژیها یک جغرافیا و بخش بندی بازار ناشناخته را نیز نشان میدهند.
ارزش ویژه برند بهبود یافته است
یک شرکت میتواند ارزش خود را با ارزش ویژه برند بهجای خدمات یا نام تجاری خاص افزایش دهد. برای مثال، اپل میتواند از استراتژیهای نفوذ در بازار برای ارائه محصولات دیگر با سرمایهگذاری بر شهرت خود در صنعت تلفنهای هوشمند لوکس استفاده کند.
موقعیت یابی بهتر محصول
برندهای جدید کار رقابت با نام های تجاری بزرگ را دشوار می دانند. اما، در حالی که آنها نمی توانند بیشتر از رقبای خود هزینه کنند، اما می توانند یک کمپین نفوذ در بازار برنامه ریزی شده و قیمت های فروش بالاتر را تجربه کنند، که قادر است به طور موثر مارک های آنها را در بازار قرار دهد.
اهداف ایونت بازاریابی
اما، البته، قیمت ها باید ارزش مشتری برتر را در نظر بگیرند. بنابراین، استارتآپها باید به طور مؤثری تمایز را به مخاطبان منتقل کنند تا استراتژی خود را با موفقیت توسعه دهند.
اکنون که ایده خوبی در مورد نفوذ بازار داریم، اما نحوه محاسبه آن چگونه است؟
چگونه ضریب نفوذ بازار را محاسبه کنیم؟
نفوذ به بازار می تواند شاخص کلیدی برای اینکه آیا استراتژی های فروش و بازاریابی شما کارآمد هستند یا خیر باشد.
زمانی که شما به ضریب نفوذ مورد نظر نرسیدید، میتواند منجر به یک موضوع استراتژیک در بازاریابی یا فروش شود، یا میتواند نشاندهنده این باشد که کسبوکار شما نیاز به زمان توسعه بازار برای گسترش پایگاه مصرفکننده بالقوه دارد.
نحوه تعیین میزان نفوذ
زمانی که اندازه بازار هدف خود را بدانید، محاسبه ضریب نفوذ بسیار آسان است. برای محاسبه ضریب نفوذ، تعداد مشتریانی که دارید را بر اندازه بازار هدف تقسیم کنید و سپس نتیجه را در 100 ضرب کنید.
نرخ نفوذ = (تعداد مشتریان ÷ اندازه بازار هدف) × 100
به عنوان مثال، اگر ترشی خانگی را در یک شهر کوچک به 60 مغازه دارای مجوز می فروشید و دفتر کار شما 200 مغازه دارد، ضریب نفوذ شرکت شما 30 درصد است.
نرخ نفوذ = (50 ÷200) × 100 = 25 درصد
برای اینکه ضریب نفوذ موفقی داشته باشید، باید یک استراتژی کارآمد داشته باشید.
استراتژی نفوذ در بازار چیست؟
استراتژی نفوذ در بازار یک برنامه کاملاً برنامه ریزی شده و ساختار یافته است که به یک کسب و کار اجازه می دهد تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورد و پایگاه مشتری خود را بدون تغییر خدمات یا محصولات خود بهبود بخشد.
یک استراتژی نفوذ به خوبی تعریف شده به شما کمک می کند پایگاه بازار خود را در یک صنعت بهبود بخشید، اما خدمات مشابه محصولاتی هستند که از قبل وجود دارند و سهم بازار رقیب شما را به خود اختصاص می دهند.
هر کسبوکاری میخواهد از شر رقابت خلاص شود و بخش بزرگتری از سهم بازار را با محاسبه اندازه بازار تصاحب کند، و اذعان به اینکه چقدر مالک است، شرکت را قادر میسازد تا ارزش خالص خود را تخمین بزند. بنابراین، هر سازمانی باید معنای واقعی نفوذ بازار را حتی قبل از اجرای آن در تجارت خود درک کند.
بهترین استراتژی های نفوذ در بازار چیست؟
استراتژی نفوذ در بازار تلاش یک کسب و کار برای گسترش با کمک کالاهای جاری در بازار فعلی است. علاوه بر این، رویکرد کم خطر، تعیین چگونگی افزایش سهم بازار در یک بازار در حال پیشرفت با خدمات یا محصولات مشابه است.
اگر یک کسب و کار قصد دارد حجم فروش خدمات یا محصولات فعلی خود را در بازار موجود بهبود بخشد، نفوذ به بازار یک استراتژی رشد خوب است. از طریق معرفی بهروزرسانیهای محصول، قیمتگذاری نفوذ و سایر تاکتیکها، به آنها کمک میکند تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.
از قیمت گذاری پویا استفاده کنید
در تلاش برای متقاعد کردن مشتریان خود به خرید خدمات و محصولات آنها، بسیاری از خرده فروشان آنلاین درگیر جنگ قیمت می شوند. با توجه به افزایش و کاهش قیمت آنلاین به طور روزانه، استراتژی نفوذ در بازار پیچیده تر و شدیدتر می شود.
هنگامی که قیمت گذاری پویا را برنامه ریزی میکنید، امکان اتوماسیون قیمت گذاری را هم فراهم کنید. بنابراین، صرف نظر از پیچیدگی یا اندازه خدمات یا محصول شما، نرم افزار های مرتبط بازار را بررسی کرده و قیمت ها را برای ارائه هوشمندی عملی تعیین می کند.
تلاش های بازاریابی و تبلیغات بزرگ
کسبوکارها میتوانند روشهای تبلیغاتی خود را تغییر دهند و کمپینهای تبلیغاتی تهاجمی را برای افزایش آگاهی از برند خود تأیید کنند. علاوه بر این، به آنها در حفظ مشتریان و به دست آوردن بیشتر مشتریان رقبا کمک می کند.
قیمت گذاری نفوذ
یکی از مهمترین روشها برای به دست آوردن سهم بازار و شکوفایی درآمد، مانند کاهش مقدار محصول در ابتدا برای گسترش تعامل مخاطبان، قیمتگذاری نفوذ در بازار است. بنابراین کسب و کارها باید تأثیر سهم بازار را از تغییر قیمت محصول ارزیابی کنند. علاوه بر این، باید بازرسی از کل مشتریان اخیر پس از راه اندازی طرح قیمت گذاری اصلاح شده را نیز انجام دهد.
مدیران خوب بخوانند
اصلاحات محصول
یک بازاریاب باید واکنش به محصولات خود و محصولات رقبا را بررسی کند تا مواردی را که باید دارای فعالیت ها و ویژگی های کلیدی باشند، شناسایی کند. سپس آنها می توانند محصول و چیزی متمایز را برای جستجوی نرخ نفوذ بازار تغییر دهند.
همبستگی
یک کسبوکار میتواند کسبوکار رقیب را خریداری کند تا پایگاه مشتری و سهم بازار خود را به دست آورد یا آن را به طور کامل تعطیل کند. راه دیگر برای یک کسب و کار ، وارد شدن به یک مشارکت استراتژیک با سازمان هایی با علاقه مشابه برای به دست آوردن مخاطبان اصلی آنها و گسترش پایگاه بازار است.
این وضعیت نشان دهنده تلاش سازمان برای گسترش کالاهای فعلی خود در بازار است. علاوه بر این، رویکرد کمریسک به دست آوردن و افزایش سهم بازار در بازاری پرسرعت با خدمات و محصولات مشابه است.
برندهای بزرگ با استفاده از استراتژیهایی مانند این، پایگاه کاملاً بازاری را به دست آوردهاند.
نمونه هایی از یک استراتژی نفوذ موفق در بازار
برندهای رهبر جهانی مانند سامسونگ و اپل به ترتیب دارای ضریب نفوذ 18.4 و 19.2 درصدی در بازار هستند. این درصد ها بالاترین در صنعت گوشی های هوشمند در نظر گرفته می شوند.
شیائومی، اوپو و طیف وسیعی از برندهای دیگر بقیه سهم را تشکیل میدهند که 100 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. معمولاً برندهای کوچکتر با فرصتهای کافی برای ایجاد یک استراتژی نفوذ خوب در بازار پیرامون توسعه محصول، قیمتگذاری و بازاریابی مواجه میشوند تا بخش بزرگی از کیک بازار را در اختیار بگیرند.
بخش زیادی از جمعیت جهان در واقع به کوکاکولا معتاد هستند. این شرکت نوشیدنی با استفاده از تاکتیکهای نفوذ در بازار و درک روحیه مصرفکننده توانسته میلیونها دلار درآمد کسب نماید. کوکاکولا مکانی را برای خود به عنوان یک نوشیدنی عالی برای همراهی با نوشیدنی ها ایجاد کرده است. به محض اینکه شرکت متوجه شد مشتریان چقدر بر سلامت متمرکز هستند کوکای رژیمی را راه اندازی نمود. آنها توانستند با با این حرکت استراتژیک سهم قابل توجهی از بازار را با موفقیت به دست آوردند.
نفوذ بازار را به استراتژی کلی کسب و کار خود متصل کنید
انتخاب یک استراتژی نفوذ مناسب در بازار شامل تحقیقات مناسب در مورد سناریوی بازار در حال انجام و توسعه اخیر بازار است. تحقیق به کسب و کارها این امکان را می دهد تا تعیین کنند کدام استراتژی برای آنها بهتر عمل می کند. زیرا بازار ممکن است در یک محیط رقابتی شدید یا کاملاً اشباع شده باشد. بنابراین، انتخاب استراتژی بازار ایده آل امکان می دهد از رقبای تجاری خود جلوتر باشد.
نوشته فوق به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با استراتژِی های نفوذ در بازار توسط سایت مدیر پوینت تهیه و تنظیم شده است ، امید است مفید بوده باشد.